نمایشگاه ملی صنایع دستی به تعویق افتاد

نمایشگاه ملی صنایع دستی به تعویق افتاد

بریونی: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: امسال با عنایت به قرار گرفتن این روز در ماه مبارك رمضان، نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهریورماه برپا می گردد.



به گزارش بریونی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در آستانه روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: روز ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است، ایران بعنوان یكی از كشورهای شورای جهانی صنایع دستی هر سال برنامه های متعددی را در این روز برگزار می كرده است، اما امسال با عنایت به قرار گرفتن این روز در ماه مبارك رمضان، نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهریورماه برگزار می گردد.
او خاطرنشان كرد: پاسداشت روز جهانی صنایع دستی بعد از ایام ماه مبارك رمضان برگزار می گردد اما استان ها برنامه های متعددی را هم زمان با این روز در استان های خود برگزار می كنند.
محمودیان افزود: برنامه ریزی های لازم برای بازدید هیئت های تجاری از اتحادیه اروپا و كشورهای خلیج فارس از نمایشگاه ملی صنایع دستی انجام شده است، همینطور با تورهای گردشگری ارتباط برقرار كرده ایم تا این تورها از نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید نمایند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اضافه كرد: بخش بندی كالا در حوزه صنایع دستی كشورمان بسیار متنوع است، صنایع دستی نفیس، صنایع دستی با طراحی جدید، صنایع دستی سنتی و صنایع دستی كاربردی همچون این بخش بندی هاست.
او خاطرنشان كرد: خانه ایرانی مدلی بود كه برنامه ریزی های بسیاری برای آن انجام شد، در این خانه صفر تا صد از صنایع دستی استفاده شده است، ما بر همین مبنا طرح جهیزیه صنایع دستی را به دولت عرضه كردیم، خانه ایرانی آن قدر جذاب بوده است كه ما از كشورهای خارجی درخواست های بسیاری برای عرضه آن داشته ایم.
محمودیان اظهار نمود: استقبال بسیار زیادی از جانب برج سازان شهر تهران جهت استفاده از طرح خانه ایرانی در لابی برج ها داشتیم، این خانه دیگر نمادین نیست و ما توانستیم این طرح را در خانه صلح جو تبریز داشته باشیم امیدواریم بتوانیم در سایر استان ها هم طرح خانه ایرانی را اجرا نماییم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اضافه كرد: مشكلات صنایع دستی در حوزه تولید، ترویج و آموزش و بازاریابی بسته بندی شده است و ما برای هر كدام برنامه ریزی داریم، اولویت اول مشكل صنایع دستی فروش است، كه در این حوزه برنامه ریزی های زیادی شده است، برنامه تجاری سازی صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی با جدیت دنبال می شود، مبحث بعدی محل فروش صنایع دستی است، مكان هایی كه صنایع دستی عرضه می گردد در كشورمان بسیار كم است، ازاین رو افزایش بازارچه های دائمی، كیوسك های عرضه، نمایشگاه ها و فروشگاه های عرضه صنایع دستی دنبال می گردد.
او ادامه داد: ترویج و تبلیغات صنایع دستی مبحث دیگری است كه باید به آن توجه گردد، باید این آثار و كالاهای دستی را معرفی نماییم، در بحث تبلیغات و فرهنگ سازی ضعیف عمل كرده ایم، در سال پشتیبانی از كالای ایرانی باید از صنایع دستی كه بهترین نماد كالای ایرانی است حمایت نماییم.
محمودیان اظهار داشت: برنامه ریزی های ما به این سمت است كه با عرضه صنایع دستی باكیفیت، خریداران ایرانی را به خرید از این هنرصنعت ایرانی تشویق نماییم، روی كاهش قیمت تمام شده صنایع دستی در حال برنامه ریزی هستیم تا مواد اولیه مناسب با قیمت مناسب در اختیار هنرمندان قرار گیرد و قیمت تمام شده كاهش یابد، با این كار می توانیم در بازارهای جهانی و كنار رقبایی كه داریم سهم بیشتری را به دست آوریم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خاطرنشان كرد: خوشبختانه در سال های گذشته بخصوص در میان جوانان استفاده از صنایع دستی كاربردی افزایش یافته است.
محمودیان با اشاره به رشد صادرات صنایع دستی تصریح كرد: سال های بسیاری ما اصلا در بازارهای جهانی حضور نداشتیم، ما برنامه ریزی داشتیم تا بعد از آن سال های غیبت دوباره دیده شویم، رشدی مداوم و پیوسته در حوزه صادرات در سال های گذشته نشان داده است كه برنامه ریزی ها درست بوده است، متوسط رشد ما در حوزه صادرات صنایع دستی بالای ۲۵درصد است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: حفظ بازارهای سنتی و ورود به بازارهای جدید شعار ما در حوزه صادرات صنایع دستی است، اتحادیه اروپا، كشورهای حاشیه خلیج فارس، كشورهایی با اقتصاد نوظهور و كشورهای چین، روسیه و ژاپن در بخش صادرات مورد توجه ماست، خیلی از صنایع دستی ما قابل كپی نیست و آنجاست كه صنایع دستی ما به رخ جهانیان كشیده می شود، بنابراین ما برگزاری حراجی های بزرگ را در دستور كار داریم و تلاش می نماییم سهم بیشتری از بازارهای جهانی را در اختیار بگیریم.
او ادامه داد: نشست های ما با فعالان حوزه صنایع دستی همیشه برگزار شده است، هزینه حمل و نقل، هزینه تبلیغات و بازاریابی و بسیاری موضوعات دیگر همچون مشكلات حوزه صنایع دستی است. این موضوعات فرابخشی است و باید با كمك سایر دستگاه ها حل و فصل شود.
محمودیان اظهار داشت: كشورهایی مثل هند و چین كه امروز این جایگاه را در حوزه صنایع دستی در اختیار دارند، طبق یك برنامه ریزی دقیق و مدون فعالیت می نمایند، ما باید یك بار برای همیشه در این حوزه برنامه ریزی نماییم و تكلیف صنایع دستی در اقتصاد كشور باید مشخص شود.
او در مورد فروش صنایع دستی در فضای مجازی اظهار داشت: تا پیش از سال ۹۳ شاید یك یا دو سایت در این بخش فعالیت داشتند، اما امروز نزدیك به ۲۰۰ سایت در فضای مجازی فعالیت می نمایند، بعضی از آنها سایت های عمومی هستند و برخی به صورت تخصصی صنایع دستی می فروشند، سرریز خیلی از رشته های دیگر را داریم كه در زمینه فروش مجازی صنایع دستی فعالیت می نمایند و حمایت های لازم هم از این افراد شده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار داشت: حوزه بیمه یكی از دغدغه های اصلی هنرمندان و فعالان صنایع دستی است، طی یكی دو ماه اخیر در این زمینه اقدامات جدی شده است و امیدواریم بزودی اخبار خوبی برای هنرمندان داشته باشیم.

1397/03/20
23:52:20
5.0 / 5
4395
تگهای خبر: تبلیغات , خرید , سازمان میراث فرهنگی , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بریونی