محققان توصیه می كنند؛

شناخت مواد مغذی ضروری برای زنان در سنین مختلف

شناخت مواد مغذی ضروری برای زنان در سنین مختلف

بریونی: مواد مغذی نقش مهمی در سلامت دارند. زنان در همه سنین باید یك رژیم غذایی متعادل داشته باشند و از یك سبك غذایی سالم پیروی كنند.



به گزارش بریونی به نقل از مهر، زنان باید تمام انواع میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی شان بگنجانند. تغییرات بیولوژیكی زیادی در سنین مختلف در زنان روی می دهد. از اینرو فراوانی مصرف مواد مغذی بسیار مهم می باشد تا با مشكلات در رابطه با سلامت مواجه نشوند. در ادامه به مواد مغذی موردنیاز زنان در سنین مختلف اشاره می گردد.
آهن
آهن به انتقال اكسیژن از ریه ها به تمام نقاط بدن كمك می نماید. پس از شروع هر بار عادت ماهانه، زنان آهن زیادی را در هر ماه از دست می دهند. فقدان آهن منجر به آنمی یا كم خونی می گردد. متخصصان سفارش می كنند دختران باید پیش از شروع عادت ماهانه هر روز ۸ mg آهن و پس از شروع آن، حدود ۱۵ mg آهن مصرف كنند. برخی مواد خوراكی نظیر بادام هندی، سبزیجات پربرگ، عدس، لوبیا، ماهی تُن و غلات كامل سرشار از آهن هستند.
پروتئین كم چرب
پروتئین ها به بهبود سلامت قلب و همینطور افزایش میزان انرژی فرد كمك می كنند. برخی مواد خوراكی سرشار از پروتئین های كم چرب هستند نظیر ماست، گوشت، شیر، محصولات لبنی كم چرب و سویا.
اسیدهای چرب امگا۳
اسیدهای چرب امگا۳ باعث می شوند بیماری ها و امراض از قلب دور باشند. همینطور به كاهش ریسك زایمان زودهنگام و سایر مشكلات سلامت نظیر بیماری های مزمن ریوی، بیماری های تنفسی و غیره هم منجر می شوند. مصرف روزانه mg ۰.۶ تا ۰.۸ اسیدچرب سفارش می گردد. مواد خوراكی سرشار از اسیدچرب امگا۳ شامل ماهی سالمون، گردو، دانه كتان، ساردین، دانه چیا و سویا است.
كلسیم
برای حفظ سلامت استخوان ها، مصرف كلسیم ضروری می باشد. زنان با افزایش سن با كمبود كلسیم مواجه می شوند. زنان باید برای غلبه بر این مشكل ویتامین D همراه با مواد خوراكی سرشار از كلسیم مصرف كنند. سفارش می گردد زنان بزرگسال ۱۵ mcg ویتامین D را همراه با ۱۲۰۰ mg كلسیم در رژیم غذایی شان بگنجانند.
ویتامین B۱۲
توانایی بدن زنان در جذب انواع مختلف ویتامین های مهم با افزایش سن كاسته می شود. از اینرو زنان مسن باید مواد خوراكی سرشار از ویتامین B۱۲ مصرف كنند. این مواد خوراكی شامل ماهی سالمون، ماهی تُن، حلزون، غلات، تخم مرغ، شیر و پنیر است.

1397/06/06
13:41:37
5.0 / 5
66
تگهای خبر: پروتئین , خوراك , خوراكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
بریونی