ایران، شریك مطالعاتی آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد شد

ایران، شریك مطالعاتی آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد شد

بریونی: مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از انتخاب ایران بعنوان شریك مطالعاتی پروژه بازاریابی مقصد آذربایجان در كمیته دائمی همكاریهای اقتصادی تجاری سازمان همكاری اسلامی(COMCEC-OIC) آگاهی داد.


به گزارش بریونی به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی اظهار داشت: با حمایت كومسك در سال ۲۰۱۸، ایران در پروژه گردشگری كشور آذربایجان تحت عنوان «چارچوب مفهومی مدیریت مقصد» مشترك میان كشورهای آذربایجان، ایران و كامرون ارائه شد. او اشاره كرد: با عنایت به پذیرفته شدن پروژه گردشگری ایران در كمیته دائمی همكاریهای اقتصادی تجاری سازمان همكاریهای اسلامی (COMCEC-OIC) در سال ۲۰۱۸ با مشاركت كشورهای ایران، تركیه و آذربایجان، در اقدامی متقابل كشور آذربایجان باز جمهوری اسلامی ایران و كامرون را بعنوان شریك مطالعاتی در پروژه گردشگری خود معرفی كرده است. لاریجانی اشاره كرد: در قالب مفهومی پیشنهادی، یك مقصد بعنوان یك سیستم مولد بازار محور با حضور گردشگران فعال می شود اما به صورت مشترك توسط گردشگران همگام با تأمین كنندگان خدمات تولید می شوند و در امتداد كل سیستم گردشگری مقصد در كنار مبدا، جابجایی، فضای مجازی و شناختی قرار می گیرد. بگفته مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در قالب جدید مدیریت مقصد، مقصد تنها یك محدوده زمینی در یك ساختار طبقاتی نیست و از چندین لایه تشكیل شده كه به آن منطقه تجاری راهبردی گفته می شود. او اظهار داشت: مجری پروژه برای اجرایی كردن آن در سال ۲۰۱۹، همراه با تیم متخصصان و پژوهشگران كشور آذربایجان در نیمه اول خرداد سال جاری به ایران سفر و نشست هم اندیشی با صاحبنظران و متخصصان گردشگری كشورمان برای تكمیل پرسشنامه تحقیقاتی را برگزار خواهدنمود. كومسك بازوی اقتصادی تجاری سازمان همكاریهای اسلامی OIC و چرخه مدیریت پروژه (PCM)یكی از مكانیزم های استراتژی كمیته دائمی كومسك است كه با هدف نمایش كمك های بلاعوض به پروژه های ظرفیت سازی و همكاریهای فنی از سپتامبر ۲۰۱۳ شروع به كار كرده است. با پیگیری های دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سال جاری و گذشته میلادی دو طرح از ایران توسط فعالان بخش خصوصی كشورمان نمایش و در این نهاد بین المللی پذیرفته شد و هم اكنون در مرحله تبادل اطلاعات و انعقاد قراردادهای بین المللی برای اجرای آن قرار دارد.

1398/02/21
14:39:14
5.0 / 5
4328
تگهای خبر: تبلیغات , تخصص , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بریونی