توصیه های كارشناس طب سنتی؛

۶ راه افزایش توان بدن برای روزه داری تا اختتام ماه رمضان

۶ راه افزایش توان بدن برای روزه داری تا اختتام ماه رمضان

بریونی: یك كارشناس طب سنتی 6 روش جبران ضعف بدن در اثر روزه 20 روزه و افزایش توان برای حفظ روزه تا اختتام ماه مبارك رمضان را برشمرد.



سمیه اسحاقی، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینكه در ایام پایانی ماه مبارك رمضان چگونه می توان ضعف روزهای گذشته را جبران كرد و توانایی بدن را برای حفظ روزه تا اختتام ماه مبارك افزایش داد اظهار داشت: چند عامل ضروری باید در زندگی رعایت شود كه اگر این موارد در روزهای ماه مبارك رمضان نیز رعایت شود مطمئناً توان بدنی اجازه می دهد كه روزه تا اختتام ادامه پیدا كند.
وی با اشاره به اینكه افراد متفاوت از نظر وضعیت مزاج، جسمی و روحی متفاوت هستند كه باید این قضیه در نظر گرفته شود توضیح داد: نخستین مسئله خواب است كه بسیار به آن تاكید شده است. خیلی از افراد افطار تا سحر بیدار هستند و آنرا بعنوان نیروی اضافی تصور می كنند در صورتیكه اگر ساعت ۱۰ شب، یكی دو ساعت پس از افطار بتوانند تا نیمه شب، خواب خوبی داشته باشند، یعنی لحظاتی پیش از سحر، زمان بسیار خوبی است برای بازگشت انرژی های بدن و ساعاتی است كه به عبادت بپردازند، سحری بخورند و توان در روز افزوده می شود.
اسحاقی افزود: نكته دوم كیفیت خواب است كه بسیار مؤثر است. اگر بتوانند باید از مسائل جانبی همچون گوشی موبایل و مسائلی كه ذهن را مشغول می كند پرهیز كرد مثل حرف زدن زیاد با تلفن یا خرید رفتن زیاد كه موجب اشتغال ذهن زیاد می شود و كیفیت خواب به هم می خورد.
این كارشناس طب سنتی نكته سوم را نحوه غذا خوردن در سحری و افطار دانست و اظهار داشت: افراد باید بتوانند در این زمینه توازن ایجاد كنند یعنی از هر چیزی كه میل دارند استفاده كنند البته به میزان كم. حتی كسانی كه دیابت و فشار خون دارند اگر غذایی هست و میل دارند كه آنرا مصرف كنند چون انسان حریص است به چیزی كه به آن منع شده است، اگر به مقداری كه عطش روحی شأن گرفته شود مقداری استفاده كنند اشكالی ندارد اما از حجم زیاد آن ممانعت شود.
اسحاقی اشاره كرد: نكته بعدی این است كه یكی از چیزهایی كه در ماه رمضان كمك می نماید آرامش داشته باشند و هم اینكه روزهای گرم تابستان آنها را اذیت نكند مصرف لعابی جات و مایعات در افطار تا سحر است. مصرف تخم شربتی و تخم ریحان به سبب لعابی كه دارند مقداری از عطش را برطرف می كند. مصرف موادی مثل چای، قهوه و نسكافه باید مقداری كمتر شود و در صورت مصرف، كمرنگ باشد.
وی اشاره كرد: میوه هایی مثل هندوانه ترجیحاً كمتر استفاده گردد. درست است كه مقداری تشنگی را برطرف می كند اما برای برخی از افراد اذیت كننده است. مورد دیگر نبود یبوست است. مصرف غذاهای لعاب دار كه داخل آن آلو ریخته شود از یبوست جلوگیری می كند و بسیار كمك كننده است.
اسحاقی درانتها اشاره كرد: روزه مقداری خشكی در بدن به وجود می آورد كه با مصرف آلو و هویج، میزان لعاب بدن زیاد می شود.


منبع:

1398/03/14
15:21:59
5.0 / 5
3544
تگهای خبر: خرید , طب , غذا , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بریونی