یافته محققان برزیلی؛

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر تقویت تراكم استخوان های زنان مسن

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر تقویت تراكم استخوان های زنان مسن

بریونی: مطالعه جدید نشان داده است زنان بعد از سن یائسگی باید برای تقویت استخوان ها و حجم ماهیچه های شان رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف كنند.



به گزارش بریونی به نقل از مهر، رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از میوه، سبزیجات، دانه ها، سیب زمینی، روغن زیتون، غلات، ماهی، و میزان كمتر چربی اشباع شده، محصولات لبنی و گوشت قرمز است.
محققان دریافتند یائسگی كه با كاهش میزان استروژن همراه است، باعث تسریع در روند از بین رفتن تراكم استخوان ها شده و ریسك مبتلا شدن به بیماری های نظیر پوكی استخوان و همینطور خطر شكستگی را بالا می برد.
«تایز راسیا سیلوا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه فدرال ریوگرنده برزیل، در این باره می گوید: «ما دریافتیم رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند شیوه مناسب غیرپزشكی برای پیشگیری از پوكی استخوان و شكستگی استخوان در زنان بعد از سن یائسگی باشد.»
در این مطالعه ارتباط بین رژیم غذایی مدیترانه ای با ریسك كمتر بیماری قلبی، دیابت، سرطان، و خطر مرگ و میر ناشی از برخی بیماری های مزمن دیگر هم مشخص شده است.
تیم تحقیق در این مطالعه ۱۰۳ زن سالم با میانگین سنی ۵۵ سال را كه حدودا از ۵.۵ سال قبل یائسه شده بودند بررسی كردند.
تراكم استخوان همه زنان اندازه گیری شد و آنها پرسشنامه ای در مورد تغذیه شان تكمیل كردند.
یافته ها نشان داد مصرف بیشتر رژیم غذایی مدیترانه ای با افزایش تراكم استخوانی در ناحیه لگن و حجم ماهیچه ای بیشتر مرتبط بود.

1397/01/13
16:50:45
5.0 / 5
58
تگهای خبر: رژیم , رژیم غذایی , غذا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
بریونی