گردشگری خلاق و تجربه گرا سریع ترین گونه جذب توریست

گردشگری خلاق و تجربه گرا سریع ترین گونه جذب توریست

بریونی: رییس جامعه حرفه ای موسسات آموزش گردشگری از گردشگری خلاق و تجربه گرا بعنوان گونه ای که می تواند به سرعت سبب جذب توریست به کشور شود نام برد و بر معرفی مسیرهای جدید تاکید نمود.


به گزارش بریونی به نقل از خبرگزاری ایرنا از میراث آریا، نیما آذری با تاکید بر مزیت رقابتی ایران در گردشگری خلاق و تجربه گرا بیان کرد: باتوجه به شرایط پیش آمده در دو سال قبل و نیاز به زمان طولانی برای برنامه ریزی سفر در قالب تور احتمال ورود سریع گردشگر های فرهنگی تاریخی به کشور اندک است.
او با ابراز خرسندی از اختتام منع صدور روادید، افزود: آژانس های مسافرتی برای یک سال آینده درحال بازاریابی هستند؛ اما برای تسریع جذب توریست خارجی نیاز به برنامه ریزی و تبلیغ در زمینه طبیعت گردی داریم.
آذری با اشاره به گرایش کوله گردهای (بک پکرهای) خارجی برای سفر به مناطق طبیعی ایران اشاره کرد: امروزه اینگونه گردشگری نگاهی نو در دنیا بشمار می رود و ایران نیز با وجود فرهنگ های گوناگون بومی و فولکلور، روستاهای غنی و لایه های مردم شناسی از پتانسیل رقابتی ویژه ای در اینگونه گردشگری برخوردارست.
این مدرس طبیعت گردی اضافه کرد: به سبب ساختار طبیعت گردی ایران و برگزاری تورهای ماجراجویانه در محیطی بکر باید امنیت روانی در گردشگری ماجراجویانه تامین گردد.
او همین طور بر معرفی و تبلیغ مسیرهای نو اصرار کرد و اظهار داشت: آژانس ها آشنایی چندانی با مناطق مختلف کشور ندارند. مزیت رقابتی کشور ما گردشگری تجربه گرا است و معرفی جاذبه ها و مسیرهای جدید می تواند به سرعت کوله گردهای زیادی را وارد کشور کند.
رئیس جامعه حرفه ای موسسات آموزش گردشگری، اشاره کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا شاهد کوله گردهای بسیاری در بوم گردی های مناطق مختلف کشور بودم و احتمال می دهم بهار و تابستان را با این گردشگران بگذرانیم.
آذری با اشاره به تغییر رویکرد نگاه دولتی به گردشگری، اضافه کرد: با وجود این که در چندسال اخیر نگاه دستگاه های دولتی به گردشگری تخصصی شده، اما جا دارد که دراین زمینه کارهای بیشتری صورت گیرد.
این مدرس طبیعت گردی اشاره کرد: در کنار حضور در نمایشگاه های عمومی بین المللی، شرکت در نمایشگاه های تخصصی طبیعت گردی و کنفرانس های بین المللی می تواند به معرفی ظرفیت های ایران به دنیا منجر شود.
تبلیغات غیر مستقیم، تولید محتوا و استفاده از ظرفیت استارتاپ ها از دیگر مواردی بود که آذری به آنها اشاره نمود.
به گزارش بریونی به نقل از خبرگزاری ایرنا، در سالهای اخیر عبارت هایی مانند سفر با کوله پشتی یا کوله گردی بیش از گذشته مطرح گردیده است. این سبک سفر به دلایلی مانند پایین آمدن هزینه سفر، سفر ساده تر و در پی امن تر شدن شهرها برای مسافران مورد استقبال قرار گرفته و به سبک و فرهنگی پذیرفته شده در زمینه گردشگری تبدیل گشته است. علاقه مندان به این نوع سفر یک روز تصمیم به شروع راهی ماجراجویانه می گیرند؛ کوله پشتی خودرا برمی دارند و به دل جاده می زنند.


منبع:

1400/09/01
16:11:00
5.0 / 5
551
تگهای خبر: آموزش , تبلیغات , تخصص , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
بریونی