با بدرقه معاون گردشگری كشور انجام شد؛

اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

به گزارش بریونی بانوان راهنمای گردشگری از استانهای مختلف بعنوان دومین گروه راهنمایان اعزامی، ظرفیت ها و توانمندی های کشور در عرصه های مختلف را به بازدیدکنندگان پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی معرفی می کنند.


به گزارش بریونی به نقل از ایرنا از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در نشست با علیرضا پیمان پاک معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و همکاران هر دو حوزه که با هدف اعزام چهار تن از بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ تشکیل شده بود؛ اظهار داشت: استفاده حداکثری رویداد جهانی اکسپو که بیشتر از ۱۹۲ کشور جهان در آن حضوری فعال دارند؛ هدفی ملی به شمار می آید و هر یک از نهادهای متولی در تلاش هستند تا گامی موثر در جهت حفظ منزلت جمهوری اسلامی ایران در این رویداد داشته باشند.
معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه اولین بخش از پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ به بخش گردشگری اختصاص یافته است؛ اضافه کرد: کوشش برای محتواسازی و معرفی ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور یکی از اصلی ترین همکاریهای معاونت گردشگری در غرفه مورد نظر بوده است که با اعزام متناوب گروه راهنمایان متخصص گردشگری سعی شده تا انتقال اطلاعات در سطحی حرفه ای انجام پذیرد.
شالبافیان ضمن اشاره به این که حدود دو هفته پیش اولین گروه راهنما جهت تشریح ظرفیت ها و پاسخ دهی به سوالات بازدیدکنندگان پاویون جمهوری اسلامی ایران به دبی اعزام شده بودند؛ اضافه کرد: در ایام آغازین برگزاری این نمایشگاه، بازدیدکنندگان تنها نظاره گر صرف غرفه ایران بودند؛ اما حالا با تداوم اعزام راهنمایان از فرصت موجود در سطحی شایسته بهره برداری شده است.
معاون گردشگری کشور تصریح کرد: تابحال اعزام و فعالیت راهنمایان تخصصی گردشگری در غرفه ایران بازخوردهای بسیار مطلوبی داشته است و در تلاش هستیم بخصوص در رویدادهای مطرح و ملی که برنامه های متنوعی در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد؛ میزبانی شایسته ای از بازدیدکنندگان صورت پذیرد.
شالبافیان همینطور تصریح کرد: گروه راهنمایان اعزامی در تلاش خواهند بود تا علاوه بر بیان توانمندی های کشور و پاسخ دهی به سوالات از راه عینک های حقیقت افزوده هم بازدیدکنندگان را به تماشای مجازی جاذبه های گردشگری کشور تشویق کنند.
وی تصریح کرد: در انتخاب راهنمایان اعزامی سابقه فعالیت، مهارت های اجتماعی، تسلط به زبان های بین المللی و هم بررسی نتایج گزارش تورهای برگزار شده داخلی و خارجی از جانب آنها اثرگذار بوده است.
بنا به قول معاون گردشگری تیم اعزامی در محتواسازی از این رویداد بزرگ بین المللی هم نقش آفرینی خواهند کرد و اطلاعات گردآوری شده از جانب آنها به ذینفعان داخلی قابل نشر خواهد بود.
شالبافیان از حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و تجارت و شرکت نمایشگاه های بین المللی برای همکاری شایسته در پیشبرد برنامه های مشترک و حضور شایسته جمهوری اسلامی ایران در رویداد اکسپو دبی تشکر کرد.
بازدید بیشتر از ۶۰۰هزار نفر از پاویون ایران در سه ماه اول اکسپو ۲۰۲۰
همچنین در این جلسه علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و حسن زمانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران هم هر یک به عرضه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در مشارکت این رویداد مهم پرداختنه و به نقش مهم راهنمایان در غرفه کشورمان اشاره کردند که تعداد بازدیدکنندگان از پاویون جمهوری اسلامی ایران از مرز ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که این آمار بی گمان به علت حضور و مشارکت بالای راهنمایان گردشگری حاصل شده است.


به گزارش بریونی به نقل از ایرنا، اولین گروه راهنمایان گردشگری به «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» برای حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران و اجرای هدفمند بازدید از غرفه و معرفی جاذبه های گردشگری کشور شامل سه نفر از راهنمایان حرفه ای گردشگری از استانهای خوزستان، اصفهان و یزد اول آذر ماه ۱۴۰۰ به دبی اعزام شدند.
اکنون سه ماه و ۲۲ روز به پایان اکسپو باقیمانده و در این طرح که به همت معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی اجرا می شود، گروههای راهنمایان گردشگری در تیم های مجزا (خانم و آقا) برای دوره های ۱۲ تا ۱۵ روزه و حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران با هدف معرفی غرفه، جاذبه ها و ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری ایران به اکسپو اعزام می شوند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیشتر از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی شروع به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش های مختلف بخصوص اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری می باشد. با اینکه این رویداد به علت همه گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر می آید با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهمایی ها و رویدادهای جهانی در ماههای آینده آماده می شود.
اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند، مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم نواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بین المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاریهای اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.
رویداد اکسپو همیشه جشنواره ای از زیبایی های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر عرضه همه توانمندی ها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشم اندازهای آتی و ظرفیت ها و جاذبه ها فرهنگی و تمدنی خویش را به وضوح به نمایش گذارند.
مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایه های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، می توانند تعاملات بین المللی خویش را بالا برند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین الملل و حوزه های پیش رو، ظرفیت های ملی خویش را معرفی کنند.

۱۳۵۲


منبع:

1400/09/20
15:53:07
5.0 / 5
551
تگهای خبر: اصفهان , تخصص , زیبایی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
بریونی