شهرداری ها از محل تسهیلات صندوق توسعه استفاده می نمایند

شهرداری ها از محل تسهیلات صندوق توسعه استفاده می نمایند

بریونی: رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: شهرداری ها می توانند از محل منابع گردشگری صندوق توسعه ملی برای ورود به حوزه مرمت بناها و خرید آنها استفاده كنند.



علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری تهران با حضور در جمع خبرنگاران پیرو مصوبه دولت برای ورود شهرداری ها به حوزه مرمت بناهای تاریخی در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار داشت: این مصوبه یكی از اقدامات خوب در جهت جبران كردن نداشته هایمان بود در كشور فضاهای تاریخی زیادی وجود دارد یك میلیون سایت تاریخی داریم ولی بودجه ای برای آنها نداریم پس تصویب نامه ای از دولت گرفتیم كه به شهرداری ها اجازه داد تا به كمك ما بیایند نه اینكه ما به آنها پول بدهیم.
وی ادامه داد: ما به شهرداری ها اجازه دادیم در حوزه مرمت، تملك و احیا با رعایت ضوابط سازمان میراث فرهنگی وارد شوند. اگر ما تایید كردیم شهرداری ها می توانند در حوزه مرمت اقدام نمایند در بند دیگر اعلام كردیم شهرداری ها هم می توانند از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده كنند. ما از این محل به سرمایه گذاران گردشگری وام می دهیم از این به بعد شهرداری ها هم می توانند از این طریق وام بگیرند.
مونسان در پاسخ به اینكه چرا باید شهرداری ها كه خودشان منابع مالی خوبی دارند از تسهیلات این صندوق استفاده كنند درحالی كه می توان این تسهیلات را به بخش خصوصی سپرد؟ خاطرنشان كرد: چه اشكالی دارد شهرداری هم وقتی می خواهد سرمایه گزاری نموده و بنایی را بخرد از بخشی از این تسهیلات استفاده نماید. ما در ۶ ماه اول ۴۰۰ میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی داشتیم ولی تا كنون ۱۳۰ میلیارد آن را بیشتر نتوانسته ایم مصرف نماییم نه اینكه پروژه نداشته باشیم بلكه سیستم بانكی ما گرفتار بروكراسی است. برای سال آینده هزار میلیارد تومان پول داریم امیدواریم بتوانیم از آن بهره برده و بانك ها آن را پرداخت كنند.

1396/11/08
13:14:53
5.0 / 5
4409
تگهای خبر: گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
بریونی