اسلامیان عنوان كرد؛

افت قندخون در بیماران دیابتی را جدی بگیرید

افت قندخون در بیماران دیابتی را جدی بگیرید

بریونی: عضو هیات علمی گروه تغذیه سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اُفت قندخون را یکی از اشکالات بیماران دیابتی دانست که انسولین تزریق می کنند.



به گزارش بریونی به نقل از مهر، غزاله اسلامیان، افت قند خون را یکی از اشکالات شایع در بیماران تزریق کننده انسولین عنوان نمود که نشانه های آن با تعریق، لرزش، احساس خستگی یا گرسنگی هم راه است.
وی با اعلان اینکه بیماران دیابتی خصوصاً افرادی که انسولین تزریق می کنند در خطر افت قند خون قرار دارند، دریافت منظم میان وعده ها و وعده های غذایی را همچون راهکارهای مهم برای حل این مشکل عنوان نمود.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیماران دیابتی سفارش کرد: دو ساعت بعد از تزریق انسولین از میان وعده مناسب طبق نظر متخصص تغذیه بهره گیرند.
به گفته وی، بیمار اگر داروهای جدیدی مصرف می کنند یا برنامه غذایی و دارویی خودرا تغییر می دهند، یا یک ورزش جدید را شروع می کنند حتما باید با متخصص تغذیه خود درباره ی تأثیر این تغییرات بر نحوه مدیریت بیماری و خطر افت قند خون مشورت کند.
اسلامیان همین طور اشاره کرد: بیماران دیابتی باید با متخصص تغذیه درباب نوع و میزان میان وعده آخر شب خود بمنظور پیش گیری از افت قند خون در هنگام خواب مشورت کند.


منبع:

1403/04/10
10:18:04
5.0 / 5
71
تگهای خبر: بیماران , پزشك , تخصص , شكلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
بریونی