بریونی: بیمارانی که از نارسایی قلبی بهبود می یابند، سخت ترین زمان برای سلامتی آنها اغلب از لحظه ای که بیمارستان را ترک می کنند، آغاز می شود.
به گزارش بریونی به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، بیماران اغلب با داروهای پیچیده و عدم دسترسی به غذای مغذی بعد از بازگشت به خانه دست و پنجه نرم می کنند.
با این حال، یک مطالعه جدید به رهبری مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در دالاس، نشان میدهد که تجویز مواد غذایی امکان دارد کلید بهبودی بهتر باشد.
این کارآزمایی بالینی که با نام FOOD-HF شناخته می شود، بررسی کرد که آیا دادن غذای سالم برای قلب به صورت مستقیم به بیماران به مدت ۹۰ روز بعد از ترخیص می تواند سلامت آنها را بهبود بخشد یا خیر.
محققان۱۵۰ بیمار ترخیص شده بین آوریل ۲۰۲۴ و اکتبر ۲۰۲۵ را در دو بیمارستان دالاس پیگیری کردند.
همه به علت نارسایی قلبی بستری شده بودند و ظرف ۱۴ روز بعد از ترخیص در این مطالعه ثبت نام کرده بودند.
نکته مهم اینست که بیشتر از نیمی (۵۳ درصد) با ناامنی غذایی روبرو بودند، به این معنا که دسترسی مداوم به غذای کافی برای یک زندگی فعال و سالم نداشتند.
شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. برخی وعده های غذایی آماده برای خوردن که توسط متخصصان تغذیه طراحی شده بودند دریافت نمودند. برخی دیگر جعبه های محصولات تازه با مواد اولیه و دستور العمل های سالم برای قلب دریافت نمودند، در صورتیکه گروه سوم فقط سفارش های استاندارد غذایی دریافت نمودند.
جالب توجه است که بیماران جعبه های محصولات تازه را به غذاهای آماده ترجیح دادند. محققان گمان می کنند که این بدین سبب است که این جعبه ها به خانواده ها اجازه می داد با هم آشپزی کنند و به سنت های غذایی فرهنگی خود احترام بگذارند.
در حالی که این مطالعه ۹۰ روزه کاهشی در مراجعه به اورژانس یا بستری مجدد در بیمارستان در گروههای تحویل غذا مشاهده نکرد، اما تفاوت قابل توجهی در احساس بیماران ایجاد کرد.
تاکنون، این مطالعه نشان داده است که برنامه های «غذا به عنوان دارو» می توانند در دنیای حقیقی مؤثر باشند.
محققان امیدوارند که این یافته ها منجر به مطالعات بزرگتر و طولانی مدت شود که در نهایت ثابت کند که یک آشپزخانه سالم می تواند به اندازه یک کابینت داروی مجهز مؤثر باشد.
خلاصه اینکه به نقل از هلث دی نیوز، بیماران اغلب با داروهای پیچیده و عدم دسترسی به غذای مغذی پس از برگشت به خانه دست و پنجه نرم می کنند. با این وجود، یک مطالعه جدید به رهبری مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در دالاس، نشان میدهد که تجویز مواد غذایی امکان دارد کلید بهبودی بهتر باشد. این کارآزمایی بالینی که با نام FOOD-HF شناخته می شود، بررسی کرد که آیا دادن غذای سالم برای قلب بصورت مستقیم به بیماران به مدت ۹۰ روز پس از ترخیص می تواند سلامت آنها را بهبود بخشد یا خیر. محققان۱۵۰ بیمار ترخیص شده بین آوریل ۲۰۲۴ و اکتبر ۲۰۲۵ را در دو بیمارستان دالاس پیگیری کردند. همه به سبب نارسایی قلبی بستری شده بودند و ظرف ۱۴ روز پس از ترخیص در این مطالعه نام نویسی کرده بودند. نکته مهم این است که بیشتر از نیمی (۵۳ درصد) با ناامنی غذایی روبرو بودند، به این معنا که دسترسی مداوم به غذای کافی برای یک زندگی فعال و سالم نداشتند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. برخی دیگر جعبه های محصولات تازه با مواد اولیه و دستور العمل های سالم برای قلب دریافت نمودند، در صورتی که گروه سوم فقط سفارش های استاندارد غذایی دریافت نمودند. جالب توجه است که بیماران جعبه های محصولات تازه را به غذاهای آماده ترجیح دادند.
منبع: بریونی