سهم تهران از صادرات صنایع دستی در سال گذشته

یك چهارم از صادرات صنایع دستی، شیشه بود

یك چهارم از صادرات صنایع دستی، شیشه بود

بریونی: معاون صنایع دستی تهران با اشاره به اینكه سوغات تهران آبگینه است اظهار داشت: سال قبل ۶۲ میلیون دلار صنایع دستی از تهران صادر شده كه نزدیك به یك چهارم آن شیشه بوده است.


محمد انشایی به خبرنگار مهر می گوید: كارگاههای شیشه گری در تهران بسیار زیاد شده است آنقدر كه الان دیگر می توان اظهار داشت كه هنرمندان صنایع دستی شیشه را سوغات تهران می دانند به خصوص چراغ های لاله عباسی.
وی افزود: رشته شاخص استان تهران در حوزه صنایع دستی، شیشه گری است و آبگینه كه همان ظروف شیشه ای است چندین رشته را در زیرشاخه خود دارد مانند نقاشی و تراش روی شیشه.
انشایی بیان كرد: مهره های شیشه ای لوستر تا كنون وارد می شد كه امسال جلوی آنها گرفته شد و واردكنندگان به سمت تولیدكنندگان ایرانی روی آورده اند. چون به علت تحریم ها دیگر نمی توانند این مهره ها را وارد كنند. از جانب دیگر چینی ها قیمت ها را چنان ارزان می كردند كه تولیدكننده داخلی زمین بخورد درصورتی كه ما باید كاری نماییم كه كیفیت خوب سبب جذب افراد و دور شدن از محصولات چینی شود.

انشایی درباره شركت هنرمندان در نمایشگاههای خارجی هم اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی جهت شركت در نمایشگاههای خارجی با مشكل حمل و نقل صنایع شیشه ای رو به رو هستند و بنابراین كمتر در نمایشگاهی حضور پیدا می كنند.

انشایی خاطرنشان كرد: كارگاههای شیشه گری اكنون در حاشیه شهر تهران است ولی قبلا داخل شهر بود ولی چون از مازوت استفاده می كردند به خارج از شهر فرستاده شدند از جانب دیگر این كارگاهها سر و صدای زیادی داشتند.
وی درباره بسته بندی محصولات شیشه ای هم بیان كرد: هنوز صنایع دستی شیشه ای تهران در كارتن و لای روزنامه بسته بندی می گردد و هیچ هنرمندی خلاقیت جدیدی برای بسته بندی این هنرها نداشته است و در نهایت شیشه را در جعبه نگهداری می كنند شاید چون طراحی بسته بندی های جدید قیمت صنایع دستی را بالا می برد و ایرانیان توان خرید آن را ندارند اما به صورت حتم هنگام ارسال به خارج از كشور، گردشگران خارجی از بسته بندی های مناسب تری استفاده می نمایند.

1397/06/27
13:44:20
5.0 / 5
4939
تگهای خبر: تولید , خرید , سوغات , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
بریونی