رئیس سازمان جهانی گردشگری مطرح كرد:

پیش بینی افول گردشگری بین المللی در سال ۲۰۲۰

پیش بینی افول گردشگری بین المللی در سال ۲۰۲۰

به گزارش بریونی مدیركل سازمان جهانی گردشگری طی نامه ای به علی اصغر مونسان بر لزوم همكاری و همبستگی بین المللی تاكید كرد و اظهار داشت: با شیوع كووید 19 هم اكنون، بخش گردشگری یكی از لطمه دیده ترین بخش ها است.


به گزارش بریونی به نقل از مهر، زوراب پولولیكاشویلی مدیركل سازمان جهانی گردشگری، طی نامه ای به علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی عنوان كرد: طی جلسه ای كه در دفتر مركزی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ژنو با تدرو ادانوم قبیسیوس مدیركل این سازمان داشته ایم، به توافقاتی در مورد واكنش نسبت به كووید ۱۹ رسیدیم.
او با اشاره به اینكه هیچ كشور یا جامعه ای از شیوع COVID-19 مصون نخواهد بود، بر لزوم همكاری و همبستگی بین المللی تاكید كرد و در ضمیمه نامه خود یك بررسی اجمالی از چالش پیش رو ارائه داد كه در ادامه بخش هایی از آنرا می خوانیم.
قرار دادن مردم در اولویت اول
بخش گردشگری متعهد است كه مردم و بهزیستی آنها را در اولویت خود قرار دهد و بعنوان زیرمجموعه سازمان ملل متحد مسئول پیشبرد سهم گردشگری در توسعه پایدار داشته باشد.
سازمان جهانی گردشگری بیانیه مشتركی را با سازمان بهداشت جهانی نماینده اصلی سازمان ملل در واكنش جهانی به كووید ۱۹، صادر كردند، هر دو سازمان مسئولیت و هماهنگی گسترده ای را خواهان شده اند تا اطمینان حاصل كنند كه اقدامات بهداشتی به شكلی انجام می شود كه دخالت های غیرضروری مربوط به سفرهای بین المللی را به حداقل می رساند.
علاوه بر این، پاسخ گردشگری باید متناسب با تهدید برای سلامت عمومی و برمبنای ارزیابی مخاطرات محلی، موردسنجش قرار گیرد. در زمینه ارتقای گردشگری در طول سال و تحول دیجیتالی در كنار یونان فعالیت كنید.
مسئولیت پذیری در سفر
مسئولیت شخصی مهم ترین قدمی است كه افراد می توانند برای محافظت از خود و دیگران بردارند. مسافران باید با روش های اصلی پیشگیری كه هنگام مسافرت و زندگی روزمره كاربرد دارد (توصیه سازمان بهداشت جهانی برای عموم) كه شامل موارد ذیل بوده، آشنا باشند و رعایت كنند:
• شستن منظم دست ها
• آداب مربوط به سرفه طبیعی
• به تعویق انداختن برنامه سفر در موارد بیماری، و...
• جلوگیری از تماس با افرادی كه از عفونت های حاد تنفسی رنج می برند.
آگاهی از زمان تحول اوضاع خصوصاً هنگام مسافرت، ضروری می باشد. مسافران باید جدیدترین اطلاعات و اعلامیه های صادرشده توسط متخصصان بهداشت و سفر را بطور مرتب با سازمان بهداشت جهانی و سایر منابع معتبر بررسی نمایند.
مسافران نه تنها برای رفاه خودشان بلكه برای بهزیستی اطرافیان نیز مسئول هستند. آنها باید از علایم آگاه باشند و تمام اقدامات سفارش شده برای بهداشت شخصی را انجام دهند.
تأثیر بر گردشگری
با شیوع كووید ۱۹ هم اكنون، بخش گردشگری یكی از لطمه دیده ترین بخش ها در دو بخش عرضه و تقاضای سفر است، چنین چیزی خطر افول را در بستر ضعیف اقتصادی، ژئوپلیتیك، تجاری و اجتماعی جهانی و نیز كاركرد نامساعد در بین بازارهای اصلی سفر نمایان می كند.
با توجه به ماهیت متحول وضعیت كنونی، برآورد تأثیرات كامل كووید ۱۹ بر گردشگری بین المللی خیلی زود است. برای ارزیابی ضروری، سازمان جهانی گردشگری سناریوی سارس در سال ۲۰۰۳ را بعنوان معیاری كه بر میزان و پویایی سفر جهانی اثرگذار بوده در نظر گرفته و وضعیت مخرب كنونی كووید ۱۹ و تأثیرگذاری احتمالی بر اقتصاد را به شرح ذیل ارزیابی می كند:
• برمبنای برآورد سازمان جهانی گردشگری تا به امروز، گردشگری ورودی بین المللی در سال ۲۰۲۰ می تواند از ۱ تا ۳ درصد از پیش بینی رشد ۳ تا ۴ درصدی در اوایل ژانویه افول كند.
• این می تواند به معنای زیان ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلاری هزینه بازدیدكنندگان بین المللی باشد.
سازمان جهانی گردشگری تاكید می كند كه هر برآوردی به جهت عدم قطعیت و متغیر بودن موضوع شیوع كه ممكنست سبب تجدیدنظرهای بیشتر شود باید با احتیاط صورت گیرد.
ترویج همبستگی
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در حال رصد محدودیت های سفر است. آن دسته از محدودیت هایی كه مقرر می شوند، باید برمبنای آخرین پیشنهادهای كارشناسی بوده و نگرانی ها درباره سلامتی عمومی را بعنوان یك مسئله اصلی در نظر بگیرد.
در این بستر این سازمان بر اهمیت گفتگو و همكاری بین المللی اصرار دارد. این چالش مشترك، همكاری نزدیك تر را به همه جهان ازجمله بخش گردشگری ارائه كرده و نشان میدهد كه همبستگی می تواند از مرزهای ملی فراتر رود.
حمایت از بازیابی
انتظار می رود خصوصاً شركت های كوچك و متوسط (كه حدود ۱۲ درصد از بخش گردشگری را شكل می دهند) تأثیر بپذیرند. این روند ممكنست میلیون ها معیشت در سرتاسر جهان را ازجمله جوامع لطمه پذیری كه به گردشگری بعنوان محركی برای توسعه و شمولیت اقتصادی تكیه می كنند، متأثر سازد.
گردشگری، به جهت ماهیت اقتصادی فراگیر و ردپای عمیق اجتماعی خود، برای كمك به بازگشت جوامع و گروه های متأثر به رشد و پایداری به طرز كم نظیری مدنظر قرارگرفته است. طی سالیان اخیر، این بخش به شكل دائم انعطاف پذیری و توانایی خودرا نه تنها برای بازگشت به شرایط طبیعی بلكه برای هدایت بازیابی اجتماعی و اقتصادی گسترده تر اثبات نموده است. این مساله به حمایت و شناخت سیاسی مناسب بستگی دارد.
بنابراین UNWTO فرامی خواند به:
• حمایت سیاسی و مالی برای اقدامات بازیابی هدفمند بخش گردشگری در بیشترین كشورهای تاثیرپذیرفته، طراحی و انجام اقدامات بازیابی و مشوق ها در هماهنگی با توسعه بین المللی سازمان های اهداكننده
• پشتیبانی از گردشگری در طرح ها و اقدامات بازیابی گسترده تر در اقتصادهای متأثر
همانند گذشته، سازمان جهانی گردشگری راهنمایی ها و حمایت هایی را برای اقدامات بازیابی از اعضای خود شامل بخش دولتی و خصوصی گردشگری ازجمله جشنواره ها و رویدادهای گردشگری ارائه خواهدنمود.
این سازمان بین المللی بوسیله وب سایت خود و كانال های اجتماعی (توئیتر، اینستاگرام، لینكدین، فیس بوك) به روزآوری دوره ای خودرا ادامه خواهد داد.

1398/12/27
19:42:49
5.0 / 5
3361
تگهای خبر: تخصص , سفر , سلامت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بریونی