ابلاغ شیوه نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران

ابلاغ شیوه نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران

به گزارش بریونی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: شیوه نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به ادارات کل استانی ابلاغ گردید.


به گزارش بریونی به نقل از ایرنا از معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ولی تیموری با اشاره به این خبر اظهار داشت: شیوه نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در داخل کشور با استناد به ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سال ۷۳ و اصلاحات بعدی دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در دفتر توسعه گردشگری داخلی تدوین و به ادارات کل استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ابلاغ گردید.

وی ادامه داد: مراکز اطلاعات گردشگران یکی از اجزا و مولفه های موثر در تأمین اطلاعات مورد نیاز گردشگران است. مطالعه مراکز اطلاعات گردشگران در مقاصد گردشگری نشانگر آن است که هر مقصد با عنایت به گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم رجوع مخاطبان معمولاً تعداد مشخصی از این قبیل مراکز را در خود جای داده است. اندازه این مراکز بسته به نوع و حجم فعالیت هایشان از یک باجه کوچک و ساده تا ساختمان های چند طبقه، متغیر است. در کنار اطلاع رسانی، خدمات و فعالیتهای دیگری هم در جهت پاسخگویی به نیازهای گردشگران در زمینه انتخاب محل اقامت، تهیه بلیط، ویزا، تبدیل ارز خارجی و... در این مراکز صورت می پذیرد.

تیموری تصریح کرد: نمونه هایی از این مراکز هم در خارج از مقصد و در بازارهای هدف گردشگری ایجاد می شوند تا ضمن اطلاع رسانی و تسهیل سفر گروه های گردشگران به سمت مقصد تابعه خود، فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی بخش های دولتی و خصوصی مقصد در آن بازار را ساماندهی نمایند. با عنایت به نقش و اهمیت این مراکز، صنعت توریسم ایران هم برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی گردشگران علاقمند و هم معرفی جاذبه ها و امکانات گردشگری کشور در سطوح داخلی و بین المللی به استقرار تعداد معینی از این مراکز نیاز دارد.

به قول تیموری مراکز اطلاعات گردشگران نقش مهمی در تأمین نیازها و آگاهی بخشی به گردشگران، معرفی جاذبه ها و امکانات مقصد گردشگری داشته و هر مقصد گردشگری متناسب با گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم رجوع مخاطبان، نیازمند این گونه مراکز هستند و همینطور اطلاعات مخاطب شناسی بسیار مفیدی را درباره گردشگران در اختیار برنامه ریزان و سیاست گذاران گردشگری مقاصد قرار می دهد.

معاون گردشگری تصریح کرد: مرکز اطلاعات گردشگران به ترتیب اولویت و اهمیت در مبادی ورودی بین المللی کشور، مراکز استان ها، شهرها، در محل های پر رفت و آمد گردشگران، در محل سایت ها و جاذبه های مهم گردشگری کشور تاسیس شده فعالیت می نمایند.
در طول فرایند تدوین این دستورالعمل سعی شده تا از نتایج مطالعات تطبیقی و میدانی صورت گرفته پیرامون مراکز اطلاعات گردشگران کشورهای فرانسه، انگلستان، ژاپن، مالزی و کره جنوبی به نحو شایسته و بومی سازی شده استفاده گردد.

دستورالعمل مذکور مشتمل بر (۱۶) ماده و (۱۳) تبصره از تاریخ ابلاغ توسط مقام عالی وزارت برای تمام ذی نفعان لازم الاجراء خواهد بود.


منبع:

1400/06/09
10:17:06
5.0 / 5
678
تگهای خبر: اقامت , تبلیغات , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
بریونی