محققان آلمانی توصیه می كنند؛

خوردن جو دوسر در صبحانه راهی برای مقابله با آرتروز

خوردن جو دوسر در صبحانه راهی برای مقابله با آرتروز

بریونی: به قول محققان، خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی جو دوسر و میوه و سبزیجات كافی در طول روز می تواند از تحلیل استخوان ها پیشگیری نماید.



به گزارش بریونی به نقل از مهر، آرتروز نشانه سلامت ضعیف استخوان هاست كه عموما با افزایش سن بروز می كند. این بیماری در اصل بر مفاصل تاثیر گذاشته و افراد مبتلا به آن از درد و خشكی مفاصل رنج می برند.
درحالیكه درمان های متعددی برای این مشكل همچون دارو، فیزیوتراپی یا گاهی اوقات جراحی برای كاهش علائم و بهبود كیفیت زندگی فرد وجود دارد، اما هنوز هیچ درمانی قطعی وجود ندارد.
اما یافته های جدید مطالعاتی نشان داده است خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی جو دوسر و مصرف میوه و سبزیجات كافی در طول روز می تواند به حفظ انواع باكتری های مفید روده كه تاثیر مثبت بر بیماری های مزمن التهاب مفاصل دارد، كمك كرده و از تحلیل استخوان ها پیشگیری نماید.
یافته های محققان دانشگاه فردریچ الكساندر آلمان نشان داده است رژیم غذایی سالم سرشار از فیبر قادر به تغییر باكتری های روده به گونه ای است كه باعث تشكیل اسیدهای چرب با زنجیره كوتاه بیشتر بخصوص از نوع پروپیونات می گردد.
اسیدهای چرب دارای زنجیره كوتاه برای بدن مهم هستند چراكه باعث تامین انرژی، تحریك حركت روده و تولید تاثیر ضدالتهابی می شوند.
ماریو زائیس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما توانستیم نشان دهیم كه رژیم غذایی دوستدار باكتری ها دارای تاثیر ضدالتهابی و همینطور تاثیر مثبت بر تراكم استخوان است. »
محققان همینطور اثبات كردند غلظت بالا اسیدهای چرب با زنجیره كوتاه، بعنوان مثال در مغز استخوان، كه پروپیونات در آنجا باعث كاهش تعداد سلول های تخریب كننده استخوان می شود، روند تحلیل استخوان را به شكل قابل توجهی می كاهد.

1396/11/05
13:43:49
5.0 / 5
4671
تگهای خبر: غذا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
بریونی