اتوبوس های تازه نفس در تهران

اتوبوس های تازه نفس در تهران

بریونی: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود اتوبوس های تازه نفس جدید و اورهال شده به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران آگاهی داد.


بهرام نکاحی در گفت و گو با ایسنا، در مورد ورود اتوبوس های تازه نفس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار داشت: بطور معمول در شش ماهه دوم سال و با شروع سال تحصیلی شاهد افزایش اقبال عمومی به استفاده از اتوبوس هستیم، بنا بر این ۵۵۰ دستگاه اتوبوس که به سبب نیاز به تعمیرات اساسی و تخصصی از رده فعالیت خارج شده بودند، پس از اورهال برای مهرماه آماده شدند و به ظرفیت فعال ناوگان اتوبوسرانی اضافه شدند.
وی با اعلان اینکه علاوه بر این در بحث تامین اتوبوس بیش از ۱۰۰ اتوبوس و مینی بوس نو که مربوط به قرار داد شهرداری تهران با ایران خودرو دیزل است آماده تحویل شده، اضافه کرد: این تعداد شامل ۵۳ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی بوس است.
نکاحی با اعلان اینکه در نظر داریم بر طبق برنامه ریزی های انجام شده در زمینه اورهال، تا اختتام امسال، ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس ملکی و شرکتی را اورهال نماییم، در ادامه به هزینه اورهال این اتوبوس ها اشاره نمود و اظهار داشت: اورهال اتوبوس ها به سطح بازسازی مربوط می شود؛ بگونه ای که ما در زمینه تعمیرگاهی، اتوبوس ها را در سه سطح تقسیم بندی می نماییم و براین اساس سطح یک تعمیرات پرهزینه ترین است که حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه اورهال هر اتوبوس است، سطح دو برای تعمیرات اتوبوس ها حدود یک میلیارد تا ۶۰۰ میلیون تومان را در بر می گیرد و در سطح سوم تعمیرات اتوبوس ها نیز که پایین ترین سطح است، هزینه بازسازی هر اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومان است و این در حالیست که قیمت خرید یک اتوبوس نو، ۵ تا ۸ میلیارد تومان تخمین زده می شود.
وی ادامه داد: اتوبوسی که در سطح یک، اورهال شود تا ۵ سال توان ارائه خدمات مطلوب را دارد و هم زمان نیز با اورهال اتوبوس ها، نوسازی را پیگیری می نماییم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد چرایی کند بودن فرآیند نوسازی اتوبوس ها افزود: ما در این عرصه دو چالش داریم، یکی از آنها به توان خودروساز داخلی مربوط می شود؛ چونکه خودروساز داخلی ظرفیت تامین ندارد و در این ۱۲ سالی که عملا خرید اتوبوس تعطیل شده بود تولید آن نیز متوقف شده بود و همین طور اتوبوس عمدتاً ثبت سفارش می شود و پس از ثبت سفارش ۶ ماه زمان لازم است تا اتوبوس تولید و تحویل شود و این دو چالش در حالی است که تمام ناوگان شرکتهای اتوبوسرانی کشور گرفتار فرسودگی و کمبود هستند.




منبع:

1401/07/04
14:44:12
5.0 / 5
28
تگهای خبر: تخصص , تولید , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
بریونی