مشاور وزیر كشور در حوزه سلامت خبر داد

همه پروژه های کشور باید پیوست سلامت داشته باشند

همه پروژه های کشور باید پیوست سلامت داشته باشند

به گزارش بریونی، خوزستان مشاور وزیر کشور در عرصه سلامت اظهار داشت: وزارت بهداشت نمی تواند این فضا را به تنهایی مدیریت کند برای اینکه این حوزه بسیار گسترده است و همه باید به آن کمک کنند، بدین سبب مصوب کرده ایم همه پروژه های استانی در همه امور کوچک و بزرگ، پیوست سلامت داشته باشند تا از این اتفاق، حوزه سلامت سهم بیشتری ببرد و سطح سلامت جامعه بالا برود.



علی اکبر دور در حاشیه جلسه شورای سلامت اجتماعی استان خوزستان که امروز (۱۳ خرداد ماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، اظهار داشت: در جلسه امروز، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاهها گزارش های خودرا ارائه کردند و موضوعات مهم همچون حوزه های سلامت، بیمارستانی، بهداشت، کشاورزی مطرح و تصمیماتی گرفته شد.

به گزارش بریونی به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در وزارت کشور تصمیم گرفته ایم در عرصه سلامت بیشتر وارد شویم و کمک حال دانشگاه های علوم پزشکی و دیگر دانشگاه ها باشیم. در استانها برگزاری کارگروه سلامت بر عهده استانداری است اما یک رویکرد متفاوت در استانها به وجود آورده ایم و هدف این رویکرد این است که سلامت یک امر اختصاصی نباشد و همه دستگاهها و مردم به دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه سلامت کمک کنند تا بتوانیم سطح سواد سلامت جامعه را بالا ببریم. در آخر، خروجی آن کم شدن بیماریها و پیش گیری از خیلی از بیماریها است.

مسئول سیستم سلامت قرارگاه وزارت کشور با اعلان اینکه می توان از فضای کارگروه سلامت در افزایش سواد سلامت استفاده کرد، اظهار داشت: اهمیت کارگروه سلامت در بخش هم افزایی بسیار جدی و مهم می باشد. این کار گروه در هر استان وظیفه هم افزایی را بر عهده دارد تا دستگاهها را کنار هم بیاورد و در کنار این ها تصمیمات مهم و دستگاهی بگیرد و از آن یک خروجی داشته باشیم که سطح حوزه سلامت متغیر شود.

وی بیان کرد: طبیعتا وزارت بهداشت نمی تواند این فضا را به تنهایی مدیریت کند برای اینکه این حوزه بسیار گسترده است و همه باید به آن کمک کنند، بدین سبب مصوب کردیم همه پروژه های استانی در همه امور کوچک و بزرگ، پیوست سلامت داشته باشند تا از این اتفاق، حوزه سلامت سهم بیشتری ببرد و سطح سلامت جامعه بالا برود.





منبع:

1403/03/14
15:28:51
5.0 / 5
251
تگهای خبر: پزشك , دستگاه , سلامت , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بریونی