مشکلات ماشین لباسشویی باکنشت که لرزش دارد

مشکلات ماشین لباسشویی باکنشت که لرزش دارد

عوامل مختلفی مرتبط با مشکل لرزیدن ماشین لباسشویی باکنشت هستند. هر یک از این عوامل ممکن است با بخش و قسمتی از این دستگاه ارتباط پیدا کنند.


عوامل مختلفی مرتبط با مشکل لرزیدن ماشین لباسشویی باکنشت هستند. هر یک از این عوامل ممکن است با بخش و قسمتی از این دستگاه ارتباط پیدا کنند. به همین خاطر تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، آن ها را دسته بندی کرده اند تا با بررسی و عیب یابی هر کدام، علت اصلی لرزش لباسشویی باکنشت را تشخیص دهید.

علت لرزش ماشین لباسشویی باکنشت

دلایل متفاوتی وجود دارد که هر کدام به تنهایی موجب لرزیدن ماشین لباسشویی باکنشت می شوند. لازم است از طریق شیوه ای صحیح تمامی آن ها مورد بررسی قرار بگیرند و در نهایت اقدامات لازم در جهت عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت صورت بگیرد:

  1. تراز نبودن
  2. شل شدگی پایه ها
  3. نامتعادل بودن بار داخل دیگ
  4. وجود جسم خارجی در لباسشویی
  5. خرابی فنر های دیگ
  6. معیوب بودن بلبرینگ ها
  7. شل شدن کمربند دیگ
  8. خرابی دیگ

مشکلات مربوط به تراز لباسشویی باکنشت

محل قرارگیری لباسشویی باکنشت ناهموار است

در صورتی که ماشین لباسشویی باکنشت روی سطح ناهموار یا شیب‌ دار قرار گرفته باشد، لرزش خواهد داشت. برای حل این مشکل، از تراز کننده ‌ها زیر پایه ‌های این دستگاه استفاده کنید یا آن را در محلی با سطح صاف و هموار قرار دهید.

پایه‌ های لباسشویی باکنشت شل شده اند

با شل شدن پایه ‌های ماشین لباسشویی باکنشت و با و یا هرز شدن پیچ آن ها، دستگاه در حین کار لرزش خواهد داشت. برای حل این مشکل، پیچ ‌های پایه ‌ها را سفت کنید. در صورت مشاهده هرز شدگی، حتما برای تعویض پیچ ها اقدام شود.

ایرادات ناشی از بارگزاری دیگ لباسشویی باکنشت

دیگ لباسشویی باکنشت نامتعادل پر شده است

در زمان پر کردن دیگ ماشین لباسشویی باکنشت، باید لباس‌ ها به طور مساوی در دیگ توزیع شوند، در غیر این صورت در زمان روشن بودن، دستگاه لرزش خواهد داشت. برای حل این مشکل، لباس‌ ها را مجدداً مرتب کنید و از اضافه بارگذاری خودداری کنید.

اشیاء شل در جیب لباس‌ های داخل لباسشویی باکنشت وجود دارد

اگر اشیاء شل مانند سکه، کلید یا گیره مو در جیب لباس ‌ها باشند، ماشین لباسشویی باکنشت لرزش خواهد داشت. برای حل این مشکل، جیب لباس‌ ها را قبل از شستشو بررسی کنید. این اجسام ممکن است به شیشه درب لباسشویی نیز آسیب بزنند و یا باعث انسداد و گرفتگی مسیر تخلیه این دستگاه شوند.

نقص فنی اجزای داخلی لباسشویی باکنشت

فنر های تعلیق لباسشویی باکنشت معیوب شده اند

با خراب شدن و شکستگی فنر های تعلیق، ماشین لباسشویی باکنشت لرزش خواهد داشت. برای حل این مشکل، باید فنر ها را تعویض کنید. در صورتی که در این زمینه مهارت فنی بالایی ندارید، با تعمیرکارمتخصص ماشین لباسشویی باکنشت تماس بگیرید.

بلبرینگ ‌های لباسشویی باکنشت خراب هستند

با گذشت زمان ممکن است بلبرینگ ‌های دیگ معیوب شده و یا عمر آن ها به پایان رسیده و با مستهلک شدن، دچار فرسودگی شوند. از این رو کارایی خود را از دست داده و موجب لرزیدن ماشین لباسشویی باکنشت می شوند. از تعمیرکار متخصص لباسشویی باکنشت بخواهید تا با بررسی بلبرینگ ها، در صورت نیاز حتما آن ها را تعویض کند.

کمربند دیگ لباسشویی باکنشت شل است

وارد شدن هر گونه آسیب به کمربند دیگ و یا شل شدن آن به مرور زمان،باعث لرزش در ماشین لباسشویی باکنشت می شود. برای حل این مشکل، باید کمربند را سفت یا تعویض شود. در صورتی که در انجام این کار مهارت بالایی ندارید، از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت در محل استفاده کنید.

دیگ لباسشویی باکنشت آسیب دیده است

بروز هر گونه آسیب و خرابی در دیگ، ممکن است یکی از مهم ترین دلایل برای لرزش ماشین لباسشویی باکنشت باشد. پس از عیب یابی دیگ، با مشاهده هر گونه ایراد و خرابی، باید برای عوض کردن آن اقدام نمایید. دیگ جدید و سالم باید با مدل لباسشویی باکنشت شما سازگار باشد. در این زمینه از تکنسین متخصص  این دستگاه کمک بگیرید.

 

عیب یابی لرزش ماشین لباسشویی باکنشت در منزل

  • مشاهده دقیق

در حین چرخش ماشین لباسشویی باکنشت، به لرزش و صدای آن دقت کنید. لرزش در چه دوره ‌ای از چرخش (شروع، حین شستشو، تخلیه یا خشک کردن) بیش تر است؟ آیا صدای ساییدگی یا برخورد به گوش می‌ رسد؟ این علائم و نشانه های به شما کمک می کند تا به درستی عیب یابی لباسشویی باکنشت را برای رفع مشکل لرزیدن انجام دهید.

  • بررسی ظاهری

به دنبال هر گونه ناهمواری، ترک خوردگی یا آسیب دیدگی در بدنه، دیگ، پایه ها یا شلنگ های ماشین لباسشویی باشید. با مشاهده هر گونه ایراد در هر یک از این بخش ها، باید از تعمیرکار  ماشین لباسشویی باکنشت بخواهید تا آن را تعویض کند.

  • تست دستی

دیگ ماشین لباسشویی باکنشت را با دست بچرخانید. اگر در چرخش دیگ سفتی یا گیر کردن حس می کنید، ممکن است مشکل از بلبرینگ ها یا فنر ها باشد. حتما باید فنر های جدید و سالمی را جایگزین آن ها نمایید. با کمک تعمیرکار متخصص لباسشویی باکنشت این کار را انجام دهید.

  • بررسی محل نصب و قرارگیری

مطمئن شوید که ماشین لباسشویی روی سطحی صاف، تراز و محکم قرار گرفته است. از قرار دادن آن روی فرش یا موکت خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: علت لرزش ماشین لباسشویی باکنشت در سایت ویکی

  • کنترل میزان بار دیگ

از پر کردن بیش از حد دیگ و توزیع نامناسب لباس ها اجتناب شود. لازم است دیگ لباسشویی باکنشت مطابق با ظرفیت تعریف شده برای آن از لباس هایی کثیف پر گردد.

  • استفاده مناسب از شوینده

برای شستشو لباس های کثیف در ماشین لباسشویی باکنشت، حتما از شوینده های مخصوص لباسشویی استفاده شود. هم چنین با توجه به مقدار کثیفی لباس ها، باید از مقدار متناسبی از مواد شوینده در هر بار شسشتو استفاده کنید.

  • بررسی شلنگ تخلیه

وجود هر گونه گرفتگی و انسداد یا حتی پیچ خوردگی شلنگ تخلیه دلیل مهمی برای لرزش ماشین لباسشویی باکنشت است. مطمئن شوید که ایرادی در این شلنگ ایجاد نشده باشد.

  • چک کردن پمپ تخلیه

چنان چه صدای پمپ تخلیه غیرمعمول است یا آب به طور کامل تخلیه نمی شود، ممکن است مشکل از پمپ باشد. باید برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باکنشت اقدام شود. در صورتی که در انجام این کار دانش فنی بالایی ندارید، حتما از تکنسین متخصص ماشین لباسشویی باکنشت کمک بگیرید.

1403/03/15
16:42:46
5.0 / 5
226
تگهای خبر: رپورتاژ , خدمات , دستگاه , شكلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
بریونی