چای داغ بنوشید سرطان می گیرید به همراه فیلم

چای داغ بنوشید سرطان می گیرید به همراه فیلم

به گزارش بریونی، رئیس مرکز تحقیقات سرطان های گوارشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از شناسایی یکی از مهم ترین عوامل رفتاری قابل پیشگیری در مبتلا شدن به سرطان مری اطلاع داد.


به گزارش بریونی به نقل از مهر، اکرم پورشمس، با اشاره به یافته های کلیدی «مطالعه فراگیر کوهورت گلستان»، اظهار داشت: این مطالعه در مقیاس جهانی بی نظیر است.
وی اضافه کرد: در این طرح، دمای مصرف چای بیشتر از ۵۰ هزار نفر از شرکت کنندگان به شکل دقیق و علمی اندازه گیری شد.
پورشمس اظهار داشت: ما در این تحقیق از مراجعین خواستیم چای را دقیقا با همان شرایط، ظرف و غلظتی که روزانه مصرف می کنند، تهیه کنند. سپس، در حالیکه فرد مشغول نوشیدن بود، دمای چای در ظرف شاهد با بهره گیری از دماسنج های دیجیتال استاندارد سازمان بهداشت جهانی اندازه گیری شد.
وی با عنوان این مطلب که نوشیدن چای با دمای بیشتر از ۶۵ درجه عامل سرطان مری است، گفت: چای را پس از سه دقیقه بنوشید که دمای آن افتاده باشد.
پورشمس، با این حال به فواید نوشیدن ۳ تا ۶ استکان چای در طول روز اشاره نمود.
به اجمال، به گزارش بریونی به نقل از مهر، اکرم پورشمس، ضمن اشاره به یافته های کلیدی مطالعه فراگیر کوهورت گلستان، عنوان کرد: این مطالعه در مقیاس جهانی بی نظیر است. وی افزود: در این طرح، دمای مصرف چای بیش از ۵۰ هزار نفر از شرکت کنندگان به صورت دقیق و علمی اندازه گیری شد.
1405/05/18
11:10:41
0.0 / 5
7
تگهای خبر: پزشك , سازمان , شركت , مصرف
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
لینک دوستان بریونی
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

بریونی