یافته محققان برزیلی؛

تاثیر نوشیدنی كفیر در كاهش فشارخون

تاثیر نوشیدنی كفیر در كاهش فشارخون

بریونی: محققان می گویند نوشیدنی كفیر با تشدید ارتباط بین روده و مغز تاثیر مثبتی بر فشارخون دارد.



به گزارش بریونی به نقل از مهر، كفیر یك نوشیدنی تشكیل شده از شیر پروبیوتیك تخمیرشده است كه به خاطر حفظ تعادل باكتری های سودمند روده در سیستم گوارش معروف است.
مطالعه قبلی نشان داده است كه عدم تعادل در كلونی باكتری های روده موسوم به میكروبیوم ها ممكن است باعث بروز فشارخون بالا در بعضی افراد شود. به همین ترتیب پروبیوتیك ها كه مكمل های باكتری های زنده بوده و برای سیستم گوارش مفید هستند، دارای خاصیت كاهش دهنده فشارخون هستند.
محققان دانشگاه آیوبرن آلاباما آمریكا همراه با محققان دانشگاه ویلاولها برزیل سه گروه از موش ها را از لحاظ تاثیر كفیر بر كاهش فشارخون بالا مورد مطالعه قرار دادند:
- گروه مبتلا به فشارخون بالا و درمان شده با كفیر (درمان شده)
- گروه مبتلا به فشارخون بالا و درمان نشده (درمان نشده)
- گروه دارای فشارخون عادی و درمان نشده (كنترل)
بعد از ۹ هفته مصرف كفیر، موش های گروه درمان شده در مقایسه با گروه درمان نشده، دارای میزان كمتر اندوتوكسین (مواد سمی در رابطه با اختلال در سلول ها)، فشارخون پایین تر، و بهبود نفوذپذیری روده بودند.
روده های سالم عبور برخی مواد را اجازه می دهند، اما به طوركلی بعنوان یك مانع برای دور نگه داشتند باكتری های مضر و سایر مواد خطرناك عمل می كنند.
بعلاوه، مكمل كفیر باعث حفظ تعادل طبیعی چهار باكتری متفاوت در روده و آنزیم در مغز شد كه برای عملكرد نرمال سیستم عصبی ضروری هستند؛ این مسئله مبین آن است كه سیستم های گوارش و اعصاب همراه باهم برای كاهش فشارخون بالا عمل می كنند.

1397/02/16
12:07:14
5.0 / 5
4924
تگهای خبر: مكمل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بریونی