مطالعات نشان می دهد؛

مکمل ویتامین D تاثیری در جلوگیری از کووید 19 ندارد

مکمل ویتامین D تاثیری در جلوگیری از کووید 19 ندارد

مطالعات نشان می دهد؛ مکمل ویتامین D تاثیری در جلوگیری از کووید 19 ندارد



به گزارش بریونی به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، هر دو مطالعه، یکی در بریتانیا و دیگری در نروژ، نشان دادند که افزایش سطح ویتامین D در بزرگسالان در طول پاندمی به محافظت در مقابل ویروس های تنفسی کمک نمی نماید.
در کارآزمایی بریتانیایی، محققان ۶۲۰۰ فرد ۱۶ ساله و بالاتر را که در شروع مطالعه مکمل های ویتامین D مصرف نمی کردند، مورد بررسی قرار دادند.
با شروع کارآزمایی، حدود نیمی از شرکت کنندگان از لحاظ میزان ویتامین D مورد آزمایش قرار گرفتند. حدود ۸۶ درصد از آنها میزان این ویتامین شأن پایین بود و به مدت ۶ ماه به آنها روزانه ۳۲۰۰ واحد بین المللی یا ۸۰۰ واحد مکمل ویتامین D داده شد. به بقیه شرکت کنندگان در کارآزمایی، مکمل داده نشد.
صرف نظر از دوز مصرفی، محققان هیچ تفاوتی در عفونت های حاد دستگاه تنفسی تشخیص داده شده یا موارد تأیید شده کووید ۱۹ مشاهده نکردند. عوارض جانبی بین گروه ها مشابه بود.
کارآزمایی دیگر در نروژ شامل بیشتر از ۳۴، ۷۰۰ بزرگسالی بود که ویتامین D مصرف نمی کردند. به شرکت کنندگان به مدت شش ماه دارونما یا ۵ میلی لیتر روغن کبد ماهی که حاوی دوزهای پایین ویتامین D، ویتامین A و امگا ۳ بود، داده شد.
این محققان هم هیچ تأثیری بر عفونت های حاد تنفسی یا موارد تأیید شده کووید ۱۹ نیافتند.
محققان تاکید می کنند واکسیناسیون هنوز بهترین راه برای حفاظت از مردم در مقابل کووید ۱۹ است.



منبع:

1401/06/29
11:53:33
0.0 / 5
613
تگهای خبر: دستگاه , شركت , مصرف , مكمل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
لینک دوستان بریونی
بریونی