گزارش مهر از شهر گردشگری ایران

بهار در نصف جهان، فصل دیگری از گردشگری اصفهان شروع شده است

بهار در نصف جهان، فصل دیگری از گردشگری اصفهان شروع شده است

به گزارش بریونی بهار امسال در اصفهان با یك اتفاق خوب همراه بود، پر آب شدن زاینده رود به زیبایی و نشاط شهر اضافه كرده و توریستهای داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود كشاند.


به گزارش بریونی به نقل از مهر، جاذبه های استان اصفهان با آمدن فصل بهار فضای توریستی به خود گرفته اند توریستهای خارجی زیادی را در هر یك از بناهای تاریخی و گردشگری این شهر می توان دید كه مشغول عكس گرفتن از این جاذبه ها هستند.
سرسبزی و هوای مناسب شهر اصفهان این روزها توریستهای داخلی را هم به سمت خود كشانده است به نحوی كه بیشتر بناهای تاریخی خالی از بازدیدكننده نیست.
زاینده رود هنوز آب دارد و این جریان آب زیاد در بستر رودخانه سبب شده تا به زیبایی های شهر اضافه شود. كسی نمی داند تا چه زمانی این شادابی در رودخانه وجود خواهد داشت اما حال و هوای مردم در این روزها به واسطه پرآب بودن زاینده رود خوب است.
حتی توریستهای داخلی و خارجی پا به پای مردم هر شب كنار زاینده رود به تماشای رودخانه و پل های تاریخی آن می نشینند.
میدان نقش جهان اصفهان هر شب میزبان خانواده های اصفهانی است. هر جایی كه نوری در چمن ها باشد مردم با بساط غذای شب و یا افطار كنار خانواده های خود نشسته اند. نورپردازی های بناهای تاریخی میدان هم جلوه ای دیگر به این میدان در شب داده است.
در شهر اصفهان خیلی از بناهای تاریخی به مراكز اقامتی و یا پذیرایی تبدیل گشته اند. اگر بنایی بزرگ باشد در كنارش حتما یك كافه و یا رستوران بوجود آمده است.
به واسطه آمدن بهار به اصفهان، شهر با گل های رنگارنگی تزئین شده است. بعضی از محورهای گردشگری هم در این زمان كه فصل توریستی اصفهان است برای حضور گردشگران آماده سازی شده اند.
نصف میدان نقش جهان را می توان با درشكه های قدیمی با هزینه ده هزار تومان طی كرد. حضور این درشكه ها به شلوغی میدان افزوده است.
در بعضی از مسیرهایی كه شهرداری آنها را به پیاده راه تبدیل نموده است خودروهایی هم قرار داده شده است تا بعضی از افراد كه تمایلی ندارند، این مسیرها را پیاده نروند، مانند خیابان چهارباغ عباسی.
تصاویر بعضی از بناهای تاریخی اصفهان چنان در صفحات توریستهای خارجی سر و صدا به پا كرده اند كه هر توریست ایرانی را هم برای دیدن این بناها به سمت خود می كشاند یكی از این خانه ها، متعلق به فردی به نام ملاباشی است كه توسط بخش خصوصی مرمت شده و بازدیدكنندگان می توانند برای دیدن آن به این خانه رجوع كنند.
اصفهان تنوع غذایی زیادی ندارد اما بعضی از غذاها و دسرهای آن معروفند مانند خورشت ماست كه نوعی دسر است دسر دیگر اصفهانی ها هم گوشفیل و دوغ است كه تضاد بین دو طعم آن برای برخی خوشایند و برای برخی دیگر ناخوشایند است! بریان هم یكی از غذاهای مشهور اصفهان بوده كه طرفدار زیادی در میان ایرانیان دارد. حلیم بادمجان اصفهانی هم یكی از غذاهایی است كه این روزها نزدیك افطار فروش خوبی دارد.
عمارت هشت بهشت اصفهان دقیقاً در بین درختان و پارك جنگلی واقع شده كه نامش را برازنده این بنای تاریخی كرده است خیابان و محدوده عمارت هشت بهشت این روزها سرسبزتر از همیشه هستند.

1398/03/12
15:38:24
5.0 / 5
4494
تگهای خبر: اصفهان , اقامت , توریست , زیبایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
بریونی