معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد

اجرای سراسری واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس تا پایان مرداد

اجرای سراسری واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس تا پایان مرداد

به گزارش بریونی، معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای سراسری واکسیناسیون واکسن های «پنوموکوک» و «روتاویرس» تا پایان مرداد ماه اطلاع داد.


دکتر حسین فرشیدی در گفتگو با ایسنا، درباره روند واکسیناسیون کودکان با دو واکسن «پنوموکوک» و «روتاویرس» اظهار نمود: روند واکسیناسیون به خوبی پیش می رود و مشکلی در این راه وجود ندارد.
وی در رابطه با عوارض احتمالی ناشی از تزریق واکسن های روتاویروس و پنوموکوک اظهار داشت: مردم در ارتباط با این واکسن ها هیچ نگرانی نداشته باشند؛ به صورت معمول، هنگامی که روند واکسیناسیون را آغاز می نماییم نسبت به عارضه های واکسن نگرانی هایی امکان دارد وجود داشته باشد اما خوشبختانه، مشاهدات و بررسی ها مبین اینست که واکسن های پنوموکوک و روتاویروس هیچ عارضه ای نداشته اند.
فرشیدی ضمن اشاره به اجرای این واکسیناسیون در جنوب کشور، در رابطه با برنامه ریزی های انجام شده برای تزریق واکسن های پنوموکوک و روتاویروس تصریح کرد: قطعا، تمام کشور زیر پوشش واکسیناسیون با واکسن های روتاویروس و پنوموکوک قرار می گیرند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در رابطه با زمان اجرای واکسیناسیون سراسری واکسن های پنوموکوک و روتاویروس اظهار داشت: بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده، تمام کشور تا پایان مرداد ماه زیر پوشش این واکسن ها قرار می گیرند.
به اذعان مسئولان وزارت بهداشت، واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همینطور واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می شود. واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان به دلیل بیماری های ذات الریه جلوگیری می کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و احتیاج به بستری جلوگیری خواهد نمود.




منبع:

1403/03/21
13:36:07
5.0 / 5
218
تگهای خبر: وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
بریونی