رییس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

اعتماد عمومی، میراث گرانبهای روابط عمومی است

اعتماد عمومی، میراث گرانبهای روابط عمومی است

بریونی: ییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، به مناسبت 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، در پیامی روابط عمومی را قلب تپنده ارتباطات سلامت، سنگر روبرو شدن با شایعات و حامی آگاهی بخشی در ایام بحران توصیف و بر لزوم استمرار خلاقیت، صداقت و هم افزایی در راه پیشرفت سلامت عمومی تاکید کرد.


به گزارش بریونی به نقل از ایسنا، در متن پیام دکتر حسین کرمانپور آمده است: « امروز، روز گرامیداشت نقش بی بدیل شماست؛ آنهایی که با قلم، صداقت و خلاقیت خود، پل ارتباطی بین وزارت بهداشت و مردم ایران هستید. در این روز فرخنده، از تک تک شما که در سخت ترین شرایط، پرچم رسالت سلامت را برافراشته نگه داشته اید، سپاسگزارم.
۱-یادآور ایام سخت کرونا در روزهایی که جهان درگیر ترس و ابهام بود، شما در خط مقدم اطلاع رسانی، جانفشانی کادر سلامت و اقدامات مویرگی روابط عمومی ها را تا دورترین بیمارستان ها و مراکز بهداشتی کشور به تصویر کشیدید. قدردان تلاش تان هستیم که نه فقط پیام های حیاتی را منتشر کردید، بلکه امید را در دل جامعه زنده نگه داشتید.
۲-پویش «نه به تصادف!» و کاهش ۳ درصدی مرگ ومیر ترافیکی ثمره همکاری شما در اطلاع رسانی پیشگیرانه، امروز در آمار پزشکی قانونی به بار نشسته است. این موفقیت، نمادی از تأثیر روابط عمومی در نجات جان انسان ها و تقویت مرجعیت سلامت در جامعه است.
۳-روابط عمومی؛ سنگر روبرو شدن با شایعات و بیماریهای غیرواگیر از دیابت تا بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهای نادر، شما با انتشار اطلاعات دست اول و سریع، مانع گسترش شبه علم و اخبار کذب شدید. این همان رسالتی است که سلامت جامعه را از گزند جهل حفظ می نماید.
۴-اطلاع رسانی شفاف، سلاح مهار بیماریها سرطان، ایدز، دخانیات و آلودگی هوا، با زبان ساده و شفافِ شما قابل کنترل است. بیایید بار بیماریها را با تولید محتوای اثرگذار کاهش دهیم.
۵-پیری جمعیت و ضرورت ترویج فرزندآوری این چالش جهانی را با دوری از سیاسی سازی و با همراهی صاحبان اندیشه محلی و ملی مدیریت نماییم. روابط عمومی می تواند با نگاهی امیدبخش، زوج های جوان را به تشکیل خانواده تشویق کند.
۶-ارتباط با نمایندگان مردم؛ پلی برای رفاقت و همکاری شما پل ارتباطی بین روسا و نمایندگان هستید. از ظرفیت دیدارهای جمعی برای تقویت همگرایی در راه سلامت جامعه استفاده کنید.
۷-رسانه های محلی؛ رکن رکین دموکراسی با پشتیبانی از رسانه های محلی و صداوسیما، پیام سلامت را به درستی به گوش مردم برسانید. برنامه ریزی منظم و تعامل سازنده با آنها را در اولویت قرار دهید.
۸-صداقت؛ قلب تپنده روابط عمومی همیشه رابطی صادق بین مردم، کارکنان، رسانه ها و روسای موسسات باشید. اعتماد عمومی، میراث گرانبهای شماست.
۹-هوش مصنوعی؛ ابزاری برای سرعت و دقت از فناوری برای تسریع اطلاع رسانی استفاده کنید، اما جایگزین خلاقیت و تفکر نقادانه تیم خود نکنید.
۱۰-کشف گنجینه های محلی بدنبال نیروهای علمی، ادبی و دینی استان خود بروید. گزارش های الهام بخش از تجربه های آنها تهیه و در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.
۱۱-تفکر جمعی؛ راهکار معضلات محلی با گردهم آوردن صاحبان اندیشه دور یک میز، برای مشکلات محلی راه حل بیابید. از گزارش های رویدادمحور فراتر روید و سوژه سازی کنید.
۱۲-تشکیل شورای اطلاع رسانی در دانشگاه ها با اجرای بخشنامه معاون اول رییس جمهور، شورای اطلاع رسانی دانشگاه را با حضور حداقل ۵ نفر (۲ صاحب نظر استانی و ۳ استاد دانشگاه) تشکیل دهید و تعامل سازنده را نهادینه کنید.
در پایان، روابط عمومی، تنها یک شغل نیست؛ یک «رسالت» است. بیایید در سال پیش رو، با همدلی و نوآوری، صدای سلامت ایران باشیم.»


1404/02/27
11:27:15
5.0 / 5
57
تگهای خبر: ابزار , پزشك , تولید , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

بریونی