تبلیغات گسترده محصولات غذایی مضر در رسانه ملی

تبلیغات گسترده محصولات غذایی مضر در رسانه ملی

بریونی: بریونی: رییس سازمان غذا و دارو، نسبت به تبلیغات گسترده محصولات غذایی مضر برای سلامت جامعه در رسانه ملی، اخطار داد.


به گزارش بریونی به نقل از ایفدانا، مهدی پیرصالحی، با اشاره به اجرای طرح چراغ راهنمای تغذیه، اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش آگاهی عمومی و کمک به انتخاب سالم تر محصولات غذایی اجرا شده، اما تبلیغات گسترده کالاهای دارای نشان قرمز، بخصوص در رسانه ملی، مصرف این محصولات را بیشتر کرده و سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. وی ادامه داد: طرح چراغ راهنمای تغذیه برای محصولات غذایی نشانگرهایی با سه رنگ سبز، زرد و قرمز به وجود می آورد. رنگ سبز به مفهوم سطح کم قند، نمک و چربی؛ رنگ زرد نشان دهنده میزان متوسط و رنگ قرمز مبین میزان بالای قند، نمک یا چربی است. پیرصالحی اضافه کرد: هدف اصلی این طرح، کمک به مصرف کنندگان برای انتخاب انتخابهای سالم و کاهش مصرف محصولات پرخطر است. وی ادامه داد: محصولات با نشان قرمز به علت میزان بالای قند، نمک یا چربی، ریسک بالای سلامت دارند و مصرف آنها باید کنترل و کاهش پیدا کند. با این وجود، تبلیغات گسترده و مکرر سبب افزایش تقاضای مصرف این محصولات شده و الگوی تغذیه جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت مکانیزم های کنترلی و سیاستهای بازدارنده، اظهار داشت: اعمال مالیات بر کالاهای صدمه رسان، محدودیت های تبلیغاتی و نظارت دقیق بر سطح عرضه، از ابزارهای کلیدی برای کاهش مصرف این محصولات و پشتیبانی از سلامت عمومی به شمار می روند. با این وجود، منابع مالی حاصل از مالیات ها تابحال بشکل کامل به بخش سلامت تخصیص نیافته است. وی ادامه داد: این مورد بعنوان یکی از محورهای اصلی در شورای سلامت غذایی کشور پیگیری خواهد شد با هماهنگی بین دستگاه ها و اصلاح قوانین، سازوکارهای اجرایی برای کنترل تبلیغات کالاهای صدمه رسان تقویت شود.


منبع:

1404/06/15
09:54:19
5.0 / 5
28
تگهای خبر: ابزار , تبلیغات , دستگاه , سازمان غذا و دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

بریونی