شادلو با مهر مطرح كرد؛

جهان گردشگری پسا كرونا فرهیخته تر می شود

جهان گردشگری پسا كرونا فرهیخته تر می شود

به گزارش بریونی یك كارشناس گردشگری با اشاره به این كه جهان بعد از كرونا فرهیخته تر از پیش از آن می شود، اظهار داشت: اگر گردشگری با كرونا همراه شود، گردشگران به دنبال اثرپذیری از سفرشان می روند.



علی شادلو مدرس گردشگری و کارشناس مدیریت بحران درباره وضعیت گردشگری بعد از کرونا به خبرنگار مهر اظهار داشت: بحران ها همیشه آموزنده بوده اند، حتی در حوزه روانشناسی تربیت این بحث وجود دارد که می گویند عیار انسان ها را میزان بحران هایی که در زندگی تجربه کرده اند؛ تعیین می کند.
وی اضافه کرد: در زبان علم مدیریت بحران آمده جوامعی که با بحران های مختلف برخورد داشته اند، رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند. مثلاً ژاپن کشور کوچکی است که چون در کنار اقیانوس قرار دارد و دائم درگیر زلزله است، امن ترین کشور مقابل زلزله قلمداد می شود. آنها علوم زیستی را طوری تنظیم کرده اند که لطمه زیادی از زلزله نمی بینند. این نشان میدهد آنها چه قدر بحران دیده اند.
این راهنمای گردشگری در ادامه اظهار داشت: بعضی از جوامع، اعتقادی به مدیریت بحران ندارند و این منطق را که «بالاخره از پس آن بر می آییم» دارند. به آنها باید کمک خارجی شود چون تدارکاتی برای حل بحران ندارند. برخی جوامع هم نمی دانند چه طور به بحران فکر کنند و علاج واقعه پس از وقوع می کنند.
شادلو درباره این که چه قدر وسواس گریبان گردشگران را می گیرد، اظهار داشت: وسواس یک نوع بیماری و یا اختلال مغز به شمار می آید. بعضی از افراد گرفتار وسواس نیستند و بیمارگونه آنرا ندارند و در چنین مواقعی منطقی عمل کرده و در هنگام سفر، مقصد را بررسی می کنند. در افرادی دیگر وسواس خفته است آنها اگر درمان نشوند بدتر خواهند شد. حالا چه سفر کنند یا نه. من معتقدم که به جمع افراد دارای وسواس بعد از این بیماری اضافه می شود چه در حوزه سفر و چه در حوزه زندگی عادی.
وی در ادامه اظهار داشت: نمی دانم چه طور برخی افراد در این شرایط هنوز اصرار به سفر دارند. آنها چه طور به قیمت جان خودشان و بقیه در روزهای عید به سفر رفتند ولی از یک چیز مطمئن هستم و آن هم اینکه پس از کرونا جمعیت متقاضی سفر در زیرتیتر گردشگری سبز و پایدار به شدت تغییر می کند. علاقمندان و فعالان گردشگری پایدار افزایش می یابد بعد از این بحران جامعه گردشگری عیارمندتر و پخته تر می شود چه میزبان و چه میهمان. حتی شاید استفاده از اقامتگاه ها کمتر شود.
این راهنمای گردشگری اظهار داشت: الان جهان تولید محتواست مهمست که حین و پس از بحران چه محتوایی تولید می نماییم. باید بدانیم مشتری چقدر سبک کار ما را می پسندد. شاید از هتل ۴ ستاره بیشتر از بوم گردی ها استقبال شود. ولی باید دید کدام هتل ۴ ستاره. چون بعضی از هتل های پرستاره از هتل های کم ستاره ضعیف تر عمل می کنند. جهان بعد از کرونا فرهیخته تر از پیش از آن می شود همه آنچه جامعه دانش محور به گردشگری و بخش خصوصی تحمیل می کند؛ در پساکرونا اتفاق می افتد و ما را وادار به گونه دیگر رفتار کردن وا می دارد.
شادلو در آخر با اشاره به اینکه عصر بعد از کرونا عصر مقاصد خلاق و مقاصد دانش محور از جنس گردشگری پایدار می شود، اظهار داشت: اگر گردشگری با کرونا همراه شود آدم ها به دنبال اثرگذاری شأن از سفر در جهان می روند. یعنی می خواهند بدانند چه اثری از سفر می پذیرند اثرگذاری و اثرپذیری یکی از اصلی ترین دغدغه های گردشگران بعد از کرونا خواهد بود. دیگر دوره سفر تفریحی گذشته و حالا دوره ای است که افراد می خواهند سفر روی آنها تأثیر بگذارد. بدین سبب جایگاه سفر در ذهن افراد تغییر می کند.


منبع:

1399/02/08
15:33:04
5.0 / 5
3160
تگهای خبر: اقامت , تولید , سفر , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
بریونی