در گزارش بریونی اعلام شد؛

ماجرای اضافه شدن بندی به قرارداد مسافران نوروز

ماجرای اضافه شدن بندی به قرارداد مسافران نوروز

به گزارش بریونی اخیرا بخشنامه ای به دفاتر مسافرتی رسیده با این مضمون که بندی به قرارداد مسافران اضافه و مشخص شود که به علت شرایط کرونا در صورت لغو سفر، پولی به مسافر مسترد نمی گردد.


حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به خبرنگار مهر اظهار داشت: زمانی که بلیت روی سیستم ما بعنوان آژانس های مسافرتی وجود دارد چطور می توانیم نفروشیم؟ چرا به مردم می گویند بلیت رزرو نکنید اما در سیستم برای ما باز است تا خرید انجام شود؟ اگر بناست که کسی خریدی انجام ندهد و یا رزروی نکند پس باید سیستم ها را هم ببندند. یک مرتبه می گویند اگر درست رفتار شود، اجازه سفر می دهیم یک مرتبه دیگر می گویند مردم بلیت نخرند. یا بگویید مردم سفر کنند یا کلاً تعطیل شود. وی ادامه داد: در یک سال گذشته جلوی سفر مردم گرفته نشده است. ما هم می دانیم که اگر مردم از راه دفاتر مسافرتی سفر کنند، قابل کنترل است. در غیر این صورت می توانند بگویند که چرا آژانسی، ضوابط را رعایت نکرده است. متولیان در ستاد مبارزه با کرونا تصویب کردند که سفرها تحت کنترل آژانس های مسافرتی صورت گیرد باز هم سخنگو اعلام می کند که مردم دو هفته صبر کنند و سفر نروند. دو هفته دیگر عید است. ما که نمی توانیم آن زمان محصولاتی که داریم را عرضه کنیم! متولیان وزارت میراث فرهنگی هم به گرفتاری ما اضافه می کنند و هیچگاه دفاعی نکردند که برای منافع ملی باشد و چرخ اقتصاد دفاتر بچرخد. رفیعی اظهار داشت: سال جاری از جانب اداره های کل میراث فرهنگی در استان ها به دفاتر خدمات مسافرتی بخشنامه کرده اند که طبق دستور معاونت گردشگری، بایستی بندی به بندهای قرارداد مسافران اضافه و مشخص شود که اگر اقدام به خرید تور و یا اجزای دیگر تور کردند و بنا به شرایط، آن خدمت لغو شد؛ مبلغی به آنها برگشت داده نمی گردد. این اقدام مناسبی نیست چون یا بسیاری از مسافران این بند را نمی پذیرند و از سفر انصراف می دهند و یا اینکه راه برای سودجویانی که نمی خواهند پول مردم را برگردانند باز می شود. بدین سان آنها محمل قانونی پیدا می کنند تا پول مردم را ندهند. وی افزود: این بخشنامه که مخصوص شرایط کرونا اعلام شده؛ اشتباه است چون مگر می شود ما پول مردم را پس ندهیم. چون لغو پرواز و یا هتل باید طبق ضوابط هواپیمایی یا هتلدار صورت گیرد. ما به آن اعتراض داریم. هتلداران هم اعلام نمودند که بر طبق این بخشنامه عمل نمی کنند چون مسافرانشان را از دست می دهند. من نمی دانم چرا معاونت گردشگری به جای حل مساله چنین بخشنامه ای صادر کرده است. سال قبل هم گفتند که همه باید پول مردم را برگردانند سال جاری می گویند پول را ندهید. یک مرتبه از آن طرف بوم و سال دیگر از آن طرف می افتند.


منبع:

1399/12/15
12:45:05
0.0 / 5
344
تگهای خبر: خدمات , خرید , سفر , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
بریونی