استاندار گیلان مطرح كرد

روند رو به رشد زیرساخت های درمانی گیلان در دولت سیزدهم

روند رو به رشد زیرساخت های درمانی گیلان در دولت سیزدهم

به گزارش بریونی، از گیلان استاندار گیلان، با تکیه بر این که دستاوردهای حوزه علوم پزشکی گیلان در سه سال گذشته مشهود است، اظهار داشت: توسعه امکانات و تجهیزات حوزه سلامت در استان گیلان بیش از پیش تسریع می شود.


اسدالله عباسی امروز، ۱۷ خردادماه در حاشیه بهره برداری از پروژه های سلامت محور استان گیلان که با حضور وزیر بهداشت انجام شد، با اشاره به اینکه تجهیزات حوزه درمان در دولت شهید جمهور در تمامی شهرستان های گیلان توزیع شده است، اظهار نمود: در گذشته اغلب امکانات حوزه درمان در شهر رشت متمرکز شده بود ولی با تلاشهای دولت سیزدهم در شهرستان های غرب و شرق استان، تجهیزات پزشکی به مانند ام.آر.آی و دستگاههای شناسایی زودرس سرطان توزیع و مستقر شده است.
وی افتتاح اولین مرکز ترومای کشور در شهر رشت را یک اقدام موثر در حوزه توسعه زیرساخت های درمانی دانست و اظهار داشت: در این پژوهشکده تحقیقات کاربردی در جهت کاهش میزان تروما، مرگ و میر حوادث و جلوگیری از مراحل بعدی ضایعات ناشی از حوادث صورت می گیرد.
استاندار گیلان با تکیه بر اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل پروژه های نیمه تمام بخصوص در قسمت درمانی بیان نمود: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مرکز درمانی لاکان تنها ۵۰ درصد پیشرفت داشته است ولی در دولت شهید جمهور، میزان پیشرفت مرکز درمانی لاکان به حدود ۹۰ درصد رسیده است.
عباسی ضمن اشاره به توزیع عادلانه تخت های بیمارستانی در قسمت های مختلف مراکز درمانی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در جهت افزایش تخت های بیمارستانی در دو بخش عادی و ویژه انجام شده و این روند ادامه دار است.
وی با اشاره به اینکه روند توسعه زیرساخت های درمانی در گیلان در دولت سیزدهم روند رو به رشدی گرفته است، اضافه کرد: در دولت گذشته روند توسعه زیرساخت های درمانی در گیلان ملموس نبود ولی در دولت جهادی شهید دکتر رئیسی، تصمیمات خوبی در حوزه درمان در گیلان صورت گرفته و با پیگیری های وزیر بهداشت توانستیم تجهیزات پزشکی خوبی را در گیلان مستقر نماییم.




منبع:

1403/03/18
01:01:48
5.0 / 5
274
تگهای خبر: پزشك , دستگاه , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بریونی